Autor Wątek: Bindowanie, recoil, gra z awp, ak i m4  (Przeczytany 26108 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piontus

Bindowanie, recoil, gra z awp, ak i m4
« dnia: 10.03.2012, 21:47:41 »
Bindowanie
Jak z bindować sobie klawisz w cs’ie?
Jest to bardzo proste a mianowicie, klikamy klawisz ` który znajduje się pod Esc.
Potem wpisujemy: bind ”(jakiś klawisz)” ”dowolny tekst”.
Przykładowo: bind ”p” ”Czesc”.
A jeśli chodzi o bind jakiejś broni to wygląda to tak.
Bind ”dowolny klawisz” ”broń”
Np: bind ”F3” ”m4a1”
Można także zbindować sobie kupno kilku broni.
Wyglada to tak bind  "F4" "awp;glock;hegren;vesthelm"
Można sobie jeszcze zbindować kupno amunicji, granatów, defuser’a
Robimy to tak jak w wcześniejszych przykładach tylko zmieniamy klawisz bindowania i to co chcemy bindować.
Możemy też informować team co kupiliśmy.
Bind ”O” ”kupiłem m4a1;flash;vesthelm”

Recoil


Nawet średniozaawansowani gracze maja z nim problem. Chyba każdy czasem próbuje tzw. „full auto” kogoś zabić a nawet po wystrzelonym całym magazynku nawet przeciwnika nie drasnął. A no na to składa się kilka czynników które wypisze poniżej:
 1. Wszystkie bronie maja właściwy dla siebie odrzut, który podczas gry jest modyfikowany w zależności od szeregu czynników.
Gdy strzelasz stojąc nie ruszając się  gra przyjmuje standardowy recoil używanej  broni. Celność oddanych  pierwszych strzałów jest bardzo dobra, a pozycja wyprostowana daje możliwość wykonania szybkiego manewru po oddaniu serii.
Dobrze jest też strzelać w pozycji kucającej. Mamy nieco mniejszy rozrzut ale dobre i to.
Kolejnym czynnikiem jest po prostu los szczęście. Kierunek strzelu zawsze podniesie się do góry, ale jak szybko i bardzo się podniesie o tym decyduje nic innego,  po prostu przypadek.
M4a1 ma mniejszy rozrzut od Ak-47.
Kiedy biegniemy, skaczemy, płyniemy czy wchodzimy na drabince nasza celność bardzo można powiedzieć drastycznie spada. Strzelanie z AK w biegu to strata czasu. I tak już wysoki recoil AK rośnie kilkakrotnie, co sprawia że strzelasz po całym ekranie.
Aby opanować recoila dobrze jest stanąć  i strzelić, i takim zygzaczkiem podchodzić do wroga. Oczywiście nie strzelać w ruchu.  To daje nam przewagę na otwartych przestrzeniach.
Kategorycznie nie wolno strzelać z drabinki. Niema różnicy czy strzelasz podczas wchodzenia czy nie ruszasz się na drabince, bo skutek będzie taki sam ”śmierć”.
Kiedy zostaniesz trafiony na chwile tracisz celność. Oczywiście kiedy dostaniemy więcej niż jeden strzał stracimy nasza celność na dłużej, więc lepiej odskoczyć na boczek lub schować się za czymś. Bo jeśli chcemy strzelać do wroga to mamy małe szanse na trafienie go.
Jeszcze pozostał jeden czynnik tłumik. Większość graczy uważa że tłumik zimniejsza rozrzut. To są bzdury, nieprawda. Tłumik nie tylko nie zmniejsza celności a trochę ja zwiększa chociaż niewiele. Ale fakt jest przydatny.
A i Żeby zmniejszyć celownik wpisujemy w grze w konsoli pod przyciskiem ”`” tylda znajduje się on pod Esc. Wpisujemy tam sv_aim 1.
2.W tym punkcie wytłumaczę jak walczyć z recoilem.
Pierwszy strzał najlepiej jest oddać w głowę, Dlatego też że pierwszy nabój trafia w sam środek celownika.
Bardzo dużo  graczy stosuje troszkę inną taktykę. W walce na krótki dystans mierzą w głowę, a po 2-3 kulach kucają obniżając tym samym celownik i zwiększając celność. Przy odrobinie wprawy ten sposób staje się bardzo skuteczny.
Dobrze jest poćwiczyć na botach swoje strzały, a jeszcze lepiej strzelać do pustej ściany. Strzelać różnymi seriami.
3 Ze względu na częstotliwość strzałów są trzy techniki strzeleckie: Pojedyncze strzały, strzały seriami i tzw. Full auto  . Opisze je po kolei.
Zacznijmy od pojedynczych strzałów:
A więc pojedynczy strzał to oddawanie pojedynczych strzałów z przerwą na zmniejszenie recoila. Przydaje się jak chcemy zabić przeciwnika który jest oddalony nd długa odległość i wszędzie tam gdzie potrzebna jest precyzja.
Strzały seriami to najbardziej wszechstronna technika. Polega na wystrzeliwaniu  serii kul najczęściej 3. Nawet oporne AK jest w stanie precyzyjnie umieścić dwie pierwsze kule wystrzelone w serii tuż obok siebie i to na zadziwiająco długie dystanse. Natomiast 3 kula leci już w nad. M4 daje możliwość dokładnego strzelania nawet 3-4 pociskami. Ta technika jest przydatna na każdy dystans.
Tzw. Full auto czyli trzymamy palec na przycisku strzału aż się skończą naboje w magazynku. Niestety jest to przydatne tylko na bliski kontakt i to nie zawsze, a jeśli próbujemy tak zabić wroga z dystansu to tylko szkoda naboi. AK i karabiny z przybliżeniem raczej odpadają. Do tego odpowiednie są smg czyli mp5 itp. Ewentualnie m4. Mówiąc o full auto nie sposób zapomnieć o M60. Ta najdroższa broń dysponująca imponującą siłą ognia została stworzona specjalnie do tego właśnie. Znana jest też jako ”krowa”.
Najważniejsze nie panikuj gdy ci ktoś nagle wyskoczy. Musisz być na to przygotowany. Staraj się celować w głowe.
Jest możliwość  wpisania w konsoli komendy cl_ dynamiccrosshair 0. Co ona daje? A zatem daje dla jednych dużo dla innych nic, uważają oni to za niepotrzebne. Po wpisaniu tej komendy celownik podczas skakania i biegania nie rozszerza się. Co nie znaczy że można strzelać w ruchu.





Jak grać dobrze z AWP??

 Jeśli chcesz być znakomitym snajperem musisz dużo ćwiczyć. Najlepiej poćwiczyć sobie najpierw na botach. Dobrze jest też poćwiczenie sobie szybkią zmiane broni.  Musisz mieć też znakomity refleks.  Zawsze bierz pod uwagę rodzaj mapy, na której chcesz grać z awp. Znajdź najlepsze pozycje snajperskie. Staraj się często zmieniać swoje pozycje i chowaj się w mało widocznych miejscach. Nigdy nie strzelaj w ruchu, dlatego że praktycznie jest niemożliwe trafienie przeciwnika. Nie wychodź jeśli nie musisz na otwarta przestrzeń. Strzelaj z dystansu (z dystansu masz przewagę nad przeciwnikiem) i nie podchodź bliżej do przeciwnika jeśli nie musisz. Strzelaj jeśli jesteś pewny że trafisz. Jeśli wesz gdzie się schował przeciwnik ”skanuj" czyli strzelaj przez skrzynki  i wąskie ściany.  Do awp dobrze jest też kupić sobie jakiś mocny pistolet, idealny jest deagl. Czasami jest lepiej zagrać ”eko” zagrać tylko z usp i poczekać tą jedna runde na awp.

A, b, c snajpera

A) Bardzo dużo ćwicz swój refleks i szybka zmianę broni , najlepiej jest zacząć na botach.
B) Bierz pod uwagę mapę na której grasz, poszukaj dobrego miejsca które jest mało widoczne, często się przemieszczaj  aby przeciwnik nie wiedział gdzie jesteś.
C) Nie strzelaj w biegu bo w 99% nie trafisz. Tutaj liczy się każda nijmniejsza sekunda.
D) Strzelaj z dystansu nie podchodź na bezpośrednie starcie bo masz małe szanse na wygranie tego pojedynku.
E) Strzał oddaj tylko wtedy gdy jesteś pewny ze trafisz .
F) Dobrze jest też jest skanować ale tylko wtedy że wiesz że twój przeciwnik tam jest. Skanuj wąskie ściany i skrzynki.
G) Zawsze do afki kupuj sobie mocny pistolet. Do tego najlepiej nadaje się deagl.
H) Czasami jest dobrze zagrać ”eko”, czyli tylko z usp lub glock żeby mieć w następnej rundzie na awp.

Jak dobrze grać z ak-47??

A więc tak na początku powinniśmy poćwiczyć na botach. Najlepiej grać samemu na boty a robi się to tak:
New game/wybór mapy/CPU Players Options/Boots Join Game/tutaj wybierasz tt lub ct.
Graj  na kilka botów nawet żeby grali z samymi nożami, staraj się celować tylko w głowę. Ak jest bardzo mocne i dlatego ma bardzo duży rozrzut, ale można sobie z nim poradzić. Wystarczy oddawać tylko po 2,3 strzały. Oczywiści nie możemy strzelać w biegu bo na 99% nie trafimy przeciwnika. Staramy się celować w głowę.  Jeśli ci się nie uda trafić zmień pozycje i spróbuj jeszcze raz, jeśli znowu się nie    udało próbuj dalej aż ci się uda. Do tego dobrze jest mieć he żeby jak cos to rzucić przeciwnikowi.

  Jak strzelać z m4a1??

M4 jest typowa  bronią szturmowa. Ma dużo lepszą celność niż Ak-47, ale niestety mniejsza moc. Mimo to jednak strzał w głowę zabija przeciwnika jednym nabojem. Jeśli założymy tłumik to nie tylko będziemy strzelać ciszej ale też rozrzut będzie mniejszy. Używaj go gdy jesteś w jakimś ciemnym miejscu lub gdy przeciwnik cię nie zauważył i zanim zorientuję się skąd do niego strzelasz już powinien nie żyć. Jeśli tylko możesz to skanuj ale wiedz ze obrażenia przez skrzynkę czy jakąś ścianę są mniejsze.