Gram w kantera już dłuższy okres czasu więc podzielę się swoimi doświadczeniami w tym poradniku. Podzielę się z wami kilkoma poradami, taktykami i ciekawostkami mogącymi polepszyć naszą skuteczność podczas gry.
BrońCT najczęściej wybierają M4. Jest to bardzo dobra, ale przede wszystkim celna broń. Posiada ona możliwość założenia tłumika, który oferuje nam ciche strzelanie, lecz obniża to celność. Można go używać na dalekie odległości (gdy chcemy zaskoczyć przeciwnika) lub podczas kampienia. M4 jest dobrą bronią do sprayowania. Można skutecznie zabijać przeciwnika podczas biegu. TT zazwyczaj sięga po AK. Staje się ono kłopotliwe dla ct jeśli używa go do dobry gracz. Broń ta posiada trzy zalety: jest tania, celna i zadaje duże obrażenia (więcej niż M4). Oczywiście posiada też wady: celne są tylko 3 pierwsze strzały. Broń ta posiada dosyć spory rozrzut, na dalsze odległości gra full-auto nie da żadnych rezultatów. Jest to broń dobra na bliskie odległości. Przeważnie w pojedynkach AK vs M4 zwycięża AK dzięki swojej dużej sile rażenia.
Teraz może porady bardziej praktyczne.
Po pierwsze niezbędna jest znajomość map. Trzeba się orientować gdzie się znajdujemy w danym momencie, gdzie mamy iść oraz znać najczęstsze pozycje wroga.
Zaskoczenie wrogaCzęsto podczas gry zdarza się, że wiemy że za ścianą czai się wróg (na przykład ustawia się tak samo w każdej rundzie). Przeważnie kampi i ciężko jest go zabić. Co w takiej sytuacji trzeba zrobić? Najlepiej jest wyskoczyć zza rogu i od razu na początku strzelania do niego kucnąć. Trik ogólnie znany, ale skuteczny, a to się liczy najbardziej. Nie zawsze się sprawdza, ale najczęściej, mi oczywiście zawsze się udaje.
Różne przejścia/wyjściaChodzi tutaj m.in. o okna, drzwi, bramy. Drzwi - prawie wszystkie z nich skrzypią co daje info wrogowi o tym gdzie się aktualnie znajdujemy. Przeciwnik często obstawia je i od razu gdy coś usłyszy zabija nas. Dobrym sposobem na to jest skradanie się aż pod same drzwi, szybkie otworzenie ich i odskoczenie na bok lub do tylu. Gdy przeciwnik zmarnuje całą amunicję na skany i będzie ładował to wtedy wyskakujemy i likwidujemy go.
Podobnie jest z oknami - chodzi tu o szyby i kraty. One też są często obstawiane. Najlepiej ich po prostu unikać.
ŁadowanieNajczęstszy błąd w CSie z jakim się spotkałem
. Czyli ładowanie w środku akcji, gdy z magazynku ubyły na przykład tylko 3 kule. Oczywiście najczęściej kończy się to śmiercią, gdyż za pierwszym zabitym przeciwnikiem wyskakuje nagle drugi, a my ładując jesteśmy bezradni. Jeśli natomiast jesteśmy pewnie, że drugi przeciwnik się nie pojawi to możemy się oddalić i spokojnie przeładować.
StrzelanieNajważniejsze są pierwsze strzały, zaskoczenie wroga oraz refleks. Nie będę tu mówił, jak trzeba strzelać czy serią czy full-auto, bo każdy robi jak mu wygodniej. Powiem natomiast o tym, że warto jest strzelać w biegu (sprayować), gdyż trudno nas trafić, a robiąc to umiejętnie możemy zabić nawet cały team wroga. Nie bójmy się skanować, tym bardziej gdy jesteśmy pewni, że wróg jest w danym miejscu. Skany często się kończą łatwymi fragami bez narażania się na ogień wroga. Najlepiej jest skanować rożne drzwi lub cienkie ściany (np, kurnik na de_nuke).
Poruszanie się po mapieWiadome jest, że w CSie trzeba używać biegu, wolnego chodzenia, ale również kucania. Wiadomo - jeśli jesteśmy blisko akcji lub jakiejś strzelaniny nie ma sensu skradanie się. Ono przydaje się tylko wtedy, gdy wiemy gdzie jest przeciwnik oraz gdy podchodzimy do bomby by ja rozbroić lub podłożyć. To trzeba wyczuć. Wchodząc po drabinie też najlepiej robić to po cichu (trzymając "Ctrl" lub inny klawisz, pod którym ustawione masz kucanie.
Mam nadzieję, że ten poradnik komuś pomoże oraz że stanie się potrzebny dla początkujących graczy.
Poradnik napisany dla Banid.pl - stworzony przez Radomiego