Wielu z Was zastanawiało się pewnie kiedyś, jak zrobić własne oryginalne Commandmenu w Counter Strike 1.6. Dla tych, którzy nie wiedzą czym ono jest zapraszam do przeczytania poradnika.
Czym jest Commandmenu ?Inaczej menu do zarządzania komendami, ustawieniami podczas gry w CS'a. Jest to w pewien sposób ułatwienie działające w podobny sposób do bindów. Nie musimy wpisywać jakiejś komendy aby zmienić pewną opcję lecz wystarczy pare kliknięć myszką i tadam! Ustawienia zostały zmienione.
Widok mojego commandmenu:Jak zrobić własne Commandmenu ?Udajemy się do folderu z CS'em.
Jeśli mamy wersję angielską steam'a to do folderu cstrike, natomiast jeśli używamy steam'a w
wersji polskiej to naszym szukanym folderem będzie cstrike_polish. Szukamy tam pliku
commandmenu.txt Jeśli go nie mamy, to tworzymy go tak jak normalny plik tekstowy pamiętając o poprawnej nazwie.
Komendy, modyfikacje pliku Przedstawię Wam teraz to co w środku ma mój plik commandmenu.txt i objaśnię każdą komendę.
"1" "1337 "echo"
"2" "RR" "rcon sv_restart 1"
"3" "LIVE" "rcon say ---LIVE--LIVE--LIVE---;wait;rcon say ---LIVE--LIVE--LIVE---;wait;rcon say ---LIVE--LIVE--LIVE---;wait"
"4" "MAPY"
{
"1" "de_dust" "rcon changelevel de_dust"
"2" "de_dust2" "rcon changelevel de_dust2"
"3" "de_nuke" "rcon changelevel de_nuke"
"4" "de_train" "rcon changelevel de_train"
"5" "de_inferno" "rcon changelevel de_inferno"
"6" "de_prodigy" "rcon changelevel de_prodigy"
"7" "de_cbble" "rcon changelevel de_cbble"
"8" "de_aztec" "rcon changelevel de_aztec"
"9" "de_tuscan" "rcon changelevel de_tuscan"
"10""de_hell" "rcon changelevel de_hell"
}
"5" "CFG"
{
"1" "ESL CFG" ""
"2" "1on1" "exec CFG/1on1pol.cfg"
"3" "1on1 FM" "exec CFG/funpol.cfg"
"4" "2on2 AWP" "exec CFG/2on2awp.cfg"
"5" "2on2" "exec CFG/2on2pol.cfg"
"6" "3on3" "exec CFG/3on3pol.cfg"
"7" "5on5" "exec CFG/5on5pol.cfg"
}
"6" "RCON" "bind enter rcon-test;wait;messagemode rcon_password"
"7" "NICK" "bind enter name;wait;messagemode name"
"8" "/N/" "name /N/"
"9" "DEMO" "messagemode record"
"10" "PRAWA" "cl_righthand 1"
Jak możemy zauważyć, każdą opcję musimy numerować, nadać jej nazwę oraz funkcję.
Przykładowo w linijce drugiej: Jest to opcja numer dwa, nazywa się RR i po jej uruchomieniu wysyłane jest polecenie do konsoli o treści rcon sv_restart 1, czyli najzwyklejszy restart rundy. Musimy pamiętać o tej składni.
"Numer" "Nazwa" "Funkcja".
Robienie funkcji rozgałęzionych:Patrząc na mój kod funkcja o numerze 4 i nazwie MAPY jest funkcją która się rozwija po jej naciśnięciu dlatego też w tym przypadku NIE wpisujemy funkcji ale otwieramy podfunkcję, tym o to znakiem
{. Wewnątrz zasady panują takie same jak wcześniej. Każdą opcję piszemy w tej samej składni a jeśli chcemy utworzyć kolejną podfunkcję to znowu otwieramy ją klamrą. Musimy również pamiętać, że gdy już chcemy zakończyć pewną podfunkcję, umieszczamy znak który ją zamyka, czyli klamerkę z przeciwnym zwrotem.
Komendy:Commandmenu jest po to, aby danemu graczu było wygodniej robić pewne rzeczy podczas gry. Bez znajomości komend konsolowych w cs'ie nie będziemy w stanie utworzyć sobie dobrego commandmenu dlatego też aby nie było zbyt prosto odsyłam Was do wujka google abyście poszukali sobie komend, które Was interesują. Poniżej wytłumaczę jedynie te, które zostały użyte w moim commandmenu.
echo - Wyświetla nazwę menu, po naciśnięciu na niego commandmenu się wyłącza.
sv_restart - Restart rundy. Komenda jest poprzedzona 'rcon' ponieważ serwer restartuję zazwyczaj z poziomu gry a nie serwera.
changelevel - Zmiana mapy
exec - użycie danego pliku np. configu rozgrywek
name - zmiana nicku
messagemode - tryb wpisywania w CS tak jak po naciśnięciu Y w celu pisania wiadomości na czacie
cl_righthand - zmiana trybu wyświetlania broni na praworęczny
Jeśli ktoś ma jakieś pytania, chętnie na nie odpowiem w tym temacie. Pozdrawiam!